Fizioterapia este o parte a științei medicale care folosește factorii fizici precum curentul electric, căldura, frigul, radiația luminoasă, radiația electromagnetica, câmpurile magnetice în tratarea diferitelor afecțiuni ale organismului.

Terapia Tecar

Transferul Energetic CApacitiv și Rezistiv reprezintă în acest moment unul dintre cele mai moderne procedee de fizioterapie, cu rezultate imediate în procesul de recuperare medicală, fiind o terapie noninvazivă care folosește curenți de înaltă frecvență ce intră în țesut și se transformă în căldură.

Beneficii

• ameliorarea instantă a durerii
  • relaxarea musculară
  • reducerea edemului
  • regenerarea ţesuturilor și accelerarea procesului metabolic natural de vindecare a țesuturilor afectate

Senzația pe care pacientul o percepe în timpul terapiei este plăcută, de căldură, similară cu cea a unui masaj.

Efectul este rapid - încă de la prima ședința, durerea pacientului se reduce considerabil.

Terapia TECAR se poate folosi în următoarele cazuri:

• luxații, entorse, rupturi musculare, tendinite, epicondilite, lumbago, torticolis, recuperarea după imobilizarea prelungită (post fracturi)
  • tratamente pre și post operatorii în cazul afecțiunilor ortopedice (rupturi ligamentare, leziuni de menisc etc.) și neurochirurgicale (hernie de disc)
  • recuperare medicală în cazul sportivilor

Drenaj Limfatic prin presoterapie

Presoterapia este un tratament exclusiv pentru detoxifiere, care prin eficiența drenajului limfatic, ajută la eliminarea toxinelor naturale ale corpului.

În timpul tratamentului de detoxifiere, țesutul este revitalizat și oxigenat, lucru care ajută la subțierea și redefinirea picioarelor, abdomenului și brațelor, iar pielea devine mult mai fermă.

BIO COMPRESSION funcționează pe principiul compresiei pneumatice, adică utilizează presiune înaltă ce activează drenajul limfatic. Masajul zonei are loc pe baza manșoanelor umflate cu aer, către care aerul comprimat este trimis din unitatea principală (compresor), prin sistemul de furtunuri. Umplerea compartimentelor individuale ale manșoanelor speciale în intervale prestabilite formează o presiune cu avansare lentă. Se creează unde de presiune blânde și ritmice. Aerul este dat afară la sfârșitul ciclului. Presoterapia pneumatică este percepută de pacienți ca o metodă de tratament foarte plăcută și eficientă. În zonele tratate apare un sentiment de ușurare.

Beneficii

• întărește sistemului imunitar– drenajul limfatic stimulează ganglionii limfatici și producția de anticorpi
  • reduce și previne retenția de lichide în corp, intensificând circulația limfei
  • susține eliminarea toxinelor
  • ajută la slăbit
  • îmbunătățește aspectul pielii, acționând asupra depunerilor de grăsime și a celulitei
  • grăbește cicatrizarea rănilor

Masaj cu percuție - HYPERVOLT

Hypervolt reprezintă ultima inovație în materie de masaj prin vibrație.

Dispunând de tehnologia Quiet Glide ™, Hypervolt este un dispozitiv de masaj cu vibrații silențios, fără fir folosit pentru a trata rigiditatea și durerea musculară, pentru a îmbunătăți circulația și mobilitatea musculară.

Beneficii

• ajută în procesul de refacere după efortul fizic
  • ameliorează durerile cauzate de activitatea fizică intensă, precum și cele asociate febrei musculare
  • îmbunătățește vascularizația și mobilitatea musculară
  • ideal de folosit în faza de încălzire înainte de efort
  • foarte util  în tratarea contracturilor musculare asigurând detensionare miofascială

Electroterapia

Electroterapia constă în folosirea curentului electric pentru stimularea țesuturilor, cu scopul vindecării diferitelor afecțiuni sau al recuperării anumitor funcții pierdute ale organismului.

S-a demonstrat că oasele, cartilajele, ligamentele, tendoanele și diferite celule ale corpului sunt influențate pozitiv de electricitate.

Cum acționează curenții

Curenții de frecvență joasă determină o senzație de furnicătură plăcută la nivelul zonei unde au fost aplicați electrozii.

Aceștia acționează prin scăderea tensiunii din fibrele nervoase care transmit durerea, și prin scăderea susceptibilității receptorilor de durere, astfel, determinând ameliorarea durerii artrozice și creșterea pragului de toleranță la durere.

Tipuri de curenţi

• curent galvanic
  • curenţi de joasă frecvenţă (curentul diadinamic, curentul trabert, TENS, curenti interferenţiali)
  • curenţi de medie frecvenţă
  • curenţi de înaltă frecvenţă
  • câmpuri magnetice de joasă frecvenţă

Terapia cu ultrasunete

Ultrasunetele produc energie termică şi mecanică ce îmbunătăţeşte circulaţia sangvină, favorizând vindecarea rapidă.

Tratamentul cu ultrasunete constă într-un micromasaj la nivelul ţesuturilor, asigurând penetrarea substanţelor antiinflamatorii în profunzime, în funcție de doză poate să facă o încălzire a țesuturilor tratate.

Efectele terapiei cu ultrasunet

• efect vasodilatator
  • efect analgezic
  • efect decontracturant
  • efect central
  • efect fibrinolitic
  • scădere spasmului muscular
  • creştere elasticităţii țesuturilorrigide, scleroase
  • efect biotrofic

Terapia cu infraroșu

Terapia cu infraroșu este o formă unică de tratament în care efectul de vindecare al luminii este utilizat în tratarea diverselor afecțiuni medicale.

Prin această terapie, zona afectată sau partea corpului care este bolnavă, este expusă radiațiilor infraroșii pentru o anume perioadă de timp, oferind ușurare și ameliorând disconfortul.

Efectele terapiei cu infraroșu

• îmbunătățirea circulației sângelui
  • activarea funcției de auto-însănătoșire și apărare a corpului
  • stimularea organelor, frecvenței inimii și a metabolismului
  • reducerea celulitei și alte efecte cosmetice pozitive
  • reducerea țesutului adipos
  • îmbunătățește radical aspectul pielii
  • elimina toxinele
  • reduce durerile musculare și eliminarea tensiunilor din corp;
  • reduce stresul și oboseala